5 Ocak 2010 Salı

Topluluk Tüzüğü

T.C.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
KARİYER VE YÖNETİM TOPLULUĞU TÜZÜĞÜ



BİRİNCİ KISIM
AMAÇ, KAPSAM



I.Amaç
MADDE 1- Bu tüzüğün amacı; Trakya Üniversitesi, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun kuruluş esas ve usulleri ile görev, yetki, çalışma esas ve usullerini düzenlemektir.


II.Kapsam

MADDE 2- Bu tüzük; Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun bağlı olduğu ve topluluğa bağlı organları ile topluluk üyelerini ve topluluğun ortaklaşa faaliyet yürüttüğü kişi, kurum ve kuruluşları kapsar.



İKİNCİ KISIM
KURULUŞ, GENEL İLKELER,
TEŞKİLAT, ÇALIŞMA VE FAALİYET ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ, GENEL İLKELER



I.Kuruluş

MADDE 3- Kariyer ve Yönetim Topluluğu; 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 46. ve 47. maddeleri gereğince ve Trakya Üniversitesi Ders Dışı Öğrenci Faaliyetlerinin Düzenlenmesine İlişkin Çalışma Esasları uyarınca Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde, Öğrenci Etkinlikleri Koordinatörlüğü denetiminde faaliyet gösterme esası dahilinde kurulmuştur.



II.Genel İlkeler
MADDE 4- Trakya Üniversitesi öğrencilerinin Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda; toplumsal gelişimlerine katkıda bulunmak, onların araştırıcı, yaratıcı, proaktif, ve sosyal bireyler olarak yetişmelerine imkan tanımak; Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun genel ilkeleridir.



İKİNCİ BÖLÜM
TEŞKİLAT



I.Teşkilat

A.Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun Bağlı Olduğu Organlar

1. Trakya Üniversitesi Rektörlüğü

MADDE 5- Topluluğun kuruluş amaç ve esasları ve genel ilkeleri doğrultusunda faaliyet göstermelerini sağlamakla, Trakya Üniversitesi Rektörü yetkilidir.


MADDE 6- Rektör, her an topluluk yönetim kurulunu çağırmaya, görüş ve tavsiyelerde bulunmaya tam yetkilidir.

MADDE 7- Topluluk Yönetim Kurulu, her dönem başı toplantısından sonra Trakya Üniversitesi Rektörü’nü ziyaret eder ve faaliyetleri hakkında bilgi verir.


2. Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı, Kültür İşleri Şube Müdürlüğü

MADDE 8- Trakya Üniversitesi, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı, Kültür İşleri Şube Müdürü, Öğrenci Etkinlikleri Koordinatörü’dür.


MADDE 9- İhtiyaç halinde koordinatöre yardımcı olmak üzere, topluluk sorumlularından üç kişilik bir öğrenci komisyonu oluşturulur.

MADDE 10- Kariyer ve Yönetim Topluluğu Eş-Başkanları veya görevlendireceği kişi; yapılacak faaliyetlerin plan, organizasyon ve sonuç aşamasında öğrenci etkinlikleri koordinatörüne bilgi verir ve faaliyetin eşgüdümünü sağlar.


3. Akademik Danışmanlar

MADDE 11- Her topluluğun sorumluluğunu üstlenen, çalışma esaslarını düzenleyen ve çalışmalarında yönlendiricilik görevini yapan, akademik ûnvanlı danışmanlardır.


MADDE 12- Akademik Danışmanlar; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı tarafından önerilir ve Trakya Üniversitesi Rektörlüğü’nce atanır.


MADDE 13- Akademik Danışmanlar; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’nın düzenleyeceği toplantılara katılmakla yükümlüdür.

MADDE 14- Danışmanlar, görevlerinden dolayı Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’na ve Trakya Üniversitesi Rektörü’ne karşı sorumludur.


4. Genel Kurul

MADDE 15- Yılda bir kez, eğitim-öğretim yılı başında öğrenci etkinlikleri koordinatörünün çağrısıyla toplanır. Akademik Danışmanlar ve üye çoğunluğunun katılımıyla yapılan genel kurulda yönetim ve denetim kurulunun seçimiyle yıl boyunca yapılacak olan etkinlikler görüşülüp karara bağlanır.


B.Kariyer ve Yönetim Topluluğu Organları


1. Yönetim Kurulu

MADDE 16- Yönetim Kurulu 3 asil ve 3 yedek üyeden oluşur. Asil üyeler kendi aralarında 2 başkan ve 1 genel sekreter seçerler.

MADDE 17- Eş-Başkanlar da kendi aralarında kamu ve özel sektör sorumlusu olmak üzere görev ayrımı yaparlar.


MADDE 18- Eş-Başkanlar; tüzük hükümleri doğrultusunda topluluğu yönetmek, genel sekreterin, komisyon başkanlarının ve üyelerin çalışmalarını yönlendirmek ve denetlemekle yetkilidir.


MADDE 19-Yönetim Kurulunun kendi arasında mutabakat sağlayamadığı durumlarda etkinliğin içeriği doğrultusunda, faaliyet hangi sektör dahilinde yer almaktaysa, o sektörden sorumlu Eş-Başkanın oyu yönünde karar alınır.


MADDE 20- Yönetim Kurulu asil üyeliklerinden birinin boşalması halinde boşalan üyenin yerine yedek üyelerden biri seçilir.


MADDE 21- Akademik danışmanlar ile mezuniyetleri gerekçesiyle ve de görevde bulunduğu sürece disiplin cezası almamış veya istifa etmemiş olmaları kaydıyla, görevden ayrılmış eski başkanlar, yönetim kurulunun doğal üyesi olup, oy hakları bulunmamaktadır.


2. Genel Sekreterlik

MADDE 22- Genel Sekreterlik kendine bağlı komisyonları yönetim kurulunda alınan kararlar doğrultusunda yönlendirir, faaliyetlerin etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirilmesi için gerekli tedbirleri alır, komisyonlar arasında faaliyetlerin bir ve beraber olarak ahenkli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için gerekli eşgüdüm ve motivasyonu sağlar.


MADDE 23- Genel Sekreter, Komisyon Başkanlarını ve komisyonların hazırladıkları faaliyet raporlarını inceleme ve denetleme yetkisine sahiptir. Komisyonların hazırlamış olduğu faaliyet raporlarından, genel faaliyet raporu hazırlayıp yönetim kuruluna sunarlar. Yönetim kurulunca onaylanan raporlar, genel sekreterlikçe, akademik danışmanın ve öğrenci etkinlikleri koordinatörünün bilgilerine sunulur.


MADDE 24- Genel faaliyet raporları, üyelerin ve daha sonraki yönetimlerin istifadesinde kullanılmak üzere genel sekreterlikçe arşivlenir.


3. Komisyonlar
MADDE 25- Kariyer ve Yönetim Topluluğu faaliyetlerini; organizasyon komisyonu, iletişim komisyonu ve mali komisyon çalışmalarıyla gerçekleştirir. Komisyonların etkin ve verimli bir şekilde faaliyetlerini gerçekleştirmesi; eşgüdüm, iletişim ve hiyerarşik denetimin sağlanması amacıyla, yönetim kurulunca her komisyona üyeler arasından bir başkan atanır.


MADDE 26- Komisyon başkanları; görev, yetki ve çalışmaları yönünden genel sekreter ve eş-başkanlara karşı sorumludur.


MADDE 27- Komisyon başkanları, gerekli gördüğü hallerde çalışmaların daha verimli sürdürülmesi gerekçesiyle, yönetim kurulunun onayını aldıktan sonra kendine bağlı departmanlar kurmaya yetkilidir. Kurulacak departmanların kendi içlerindeki eşgüdüm ve faaliyetlerinin sorumluluğu departman başkanlarına aittir. Departman başkanları, bağlı komisyon başkanının görüşü alınarak genel sekreterce atanır ve hiyerarşik denetime tabi olurlar.


a)Organizasyon Komisyonu

MADDE 28- Organizasyon Komisyonu, topluluğun her türlü organizasyon faaliyetlerini gerçekleştirir. Yapılacak etkinliklerin harekat ve koordinasyonunu planlar ve hayata geçirir.


b)İletişim Komisyonu
MADDE 29- İletişim Komisyonu, topluluğun halkla ilişkilerini sağlar, topluluğa yeni üye kazandırma yolunda faaliyet gerçekleştirir, üyelerin performanslarını değerlendirir, resmi evrak akışını sağlar, reklam, basın ve yayın işleriyle uğraşır. Organizasyonların gerçekleştirileceği sahada iletişim desteği verir.


c)Mali Komisyon
MADDE 30- Mali Komisyon, topluluğun gelir ve giderlerini takip eder ve gelir-gider defterinin kaydı için genel sekreterliğe bilgi verir. Topluluk etkinliklerine sponsor sağlar, bağış ve yardım bulma faaliyetlerini gerçekleştirir. Sponsor, bağış ve yardımların kabulü için genel sekreterin aracılığı ile yönetim kurulunun onayına başvurur.



ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
AMAÇ, FAALİYET ALANI VE ETKİNLİKLER



I.Topluluğun Amaç, Faaliyet Alanı ve Etkinlikleri

MADDE 31- Ulusal ve uluslar arası düzeyde kamu ve özel sektörde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar ile alanlarında uzman ve başarılı oldukları, bulundukları zümrece kabul edilen kariyer sahibi kişilerin, üniversitemiz öğrencileriyle buluşturulması, ve üyelerimize farklı vizyonlar kazandırılması, onların kültürel gelişimlerine katkı sağlanması, araştırıcı, yaratıcı, proaktif ve sosyal bireyler olarak yetişmelerine imkan sağlanması, meslek yönelim ve tercihlerine katkıda bulunulması adına; panel, sempozyum, konferans, sergi, gezi, konser ve kongre gibi etkinliklerin gerçekleştirilmesi, Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun faaliyet alanı ve etkinliklerinin çerçevesini oluşturmaktadır.



ÜÇÜNCÜ KISIM
ÜYELİK ESASLARI

I.Üyelik

MADDE 32- Trakya Üniversitesi’nde öğrenim gören tüm öğrenciler; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde faaliyet gösteren, Kariyer ve Yönetim Topluluğu’na üyelik başvurusunda bulunabilirler.


MADDE 33- Topluluğa üyelik için her başvuru yapan, üyeliğe kabul edilmiş sayılmaz. Kesin kabul, akademik danışman tarafından, topluluk eş-başkanlarının görüşü alınarak yapılır.


MADDE 34- Topluluğun amaç ve ilkelerine uymayan üyeler gerekçe gösterilerek üyelikten çıkarılabilirler. Karar Yönetim Kurulunca gizli oy çoğunluğuyla verilir ve durum akademik danışmana bildirilir.



DÖRDÜNCÜ KISIM
DENETİM

I.Denetim

MADDE 35- Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nda denetim; topluluğun teşkilat yapısı gereği hiyerarşik denetim, denetleme kurulu tarafından yapılan iç denetim ve öğrenci etkinlikleri koordinatörü ve rektörlükçe yapılan dış denetim ve kamuoyu denetimi olmak üzere dört türlüdür.


II.Denetleme Kurulu

MADDE 36- 3 asil ve 3 yedek üyeden oluşur ve topluluğun tüzük hükümleri doğrultusunda yönetilip yönetilmediğini denetler. Denetimde, akademik danışmanlar da yetkilidir.


MADDE 37- Denetleme kurulu topluluğun her organını, haberli ya da habersiz veya eş-başkanların istemi doğrultusunda, genel sekreterlik ve bağlı organları ile topluluk üyelerini denetlemeye yetkilidir. Denetleme sonucu hazırladıkları raporu yönetim kurulunun, akademik danışmanın ve öğrenci etkinlikleri koordinatörünün bilgisine sunar. Eş-başkanların talebi doğrultusunda yapılan denetimler sonucu hazırlanan rapor, sadece yönetim kurulunun bilgisine sunulur.



BEŞİNCİ KISIM
MALİ HÜKÜMLER, EVRAKLAR, DİSİPLİN


I.Mali Hükümler

MADDE 38- Topluluk; öğrenci etkinlikleri koordinatörünün bilgisi doğrultusunda bağış, yardımlar, üniversiteden topluluğa ayrılacak bütçe, gösteri, sergi, konser, panel, sempozyum, kongre ve konferans gibi etkinliklerden makbuz karşılığı gelir elde edebilir.


MADDE 39- Gelirler öğrenci etkinlikleri koordinatörü tarafından denetlenir ve Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’nın onayına sunulur.

Akademik danışmanlar ve denetleme kurulu her türlü gelir ve gideri denetlemekle yükümlüdürler.


MADDE 40- Elde edilen gelir, topluluk çalışmalarının dışında kullanılamaz ve yapılan her türlü harcama belgelenmek zorundadır.

II.Evraklar

MADDE 41- Topluluk; Üye Kayıt Defteri, Yönetim Kurulu Karar Defteri, Genel Kurul Zabıtları, Demirbaş Eşya Defteri, Gelir-Gider Defteri tutmak ve Genel Faaliyet Raporlarını muhafaza etmekle yükümlüdür.

III.Disiplin İşleri

MADDE 42- Topluluk üyelerinin; çalışmalara katılmayan ve tüzük hükümlerine uymayan üyelerine, sözlü uyarı, yazılı uyarı, kınama, faaliyetlerden geçici men ve üyelikten atılma cezası verilebilir.


MADDE 43- Üyelere ilk dört cezayı verme yetkisi, topluluk yönetim kurulu ve akademik danışmanına aittir. Sözlü uyarı cezası hariç, diğer cezalar yazılı olarak üyeye bildirilir.

MADDE 44- Üyelikten atılma cezası; Yönetim Kurulunun görüşü, akademik danışmanın teklifi ve öğrenci etkinlikleri koordinatörünün onayı ile verilir. Öğrenci etkinlikleri koordinatörünün konuyla ilgili alacağı karar nihaidir.


ALTINCI KISIM
LOGO, AMBLEM, AÇILIM, KULLANIM ESASLARI

BİRİNCİ BÖLÜM
LOGO, AMBLEM

I.Logo

MADDE 45- Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun logosu; Ulu Önderimiz Kemal ATATÜRK’ün Gençliğe Hitabesi’nde bulunan imzasında yer alan ‘K’ harfi ve noktasının yanı sıra ‘K’ harfinin alt kıvrımına ‘ö’ harfi izlenimi verilmek üzere eklenen noktanın kırmızı zemin üzerindeki beyaz şekildir.


II.Amblem

MADDE 46- Kısa kenarı yatay, uzun kenarı dikey olan dikdörtgenin; alt kısmında yer alan kısa kenarın, dikey kenarlarla dairesel bir form oluşacak şekilde birleştirilmiş sınırı dahilinde, ortasında topluluğun logosu, üstünde ‘TRAKYA ÜNİVERSİTESİ; Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’ metninin Türk mavisi üzerine beyaz renkle yazılmış; etrafında ‘KARİYER VE YÖNETİM TOPLULUĞU’ metninin yine Türk mavisi üzerine sarı yaldız renkle yazılmış; sınırları ve kesitleri sarı yaldız rengiyle çerçevelenmiş, çerçevenin boşta kalan kısımları yine sarı yaldız rengindeki defne yapraklarıyla bezenmiş, 1’nolu ekte belirtilen biçimdir.


İKİNCİ BÖLÜM
AÇILIM, KULLANIM ESASLARI

I.Açılım

MADDE 47- Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun yukarıdaki maddelerde belirtilen logo ve amblemi topluluğun simgesidir. Simge dahilinde bulunan her biçim ve renk, ayrı birer anlam ifade etmektedir.

Öncelikle Ulu Önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK’ün imzasında bulunan ‘K’ harfine yer verilmesi; topluluğumuzun, Türk vatanı ve milletinin ebedi varlığına ve yüce Türk Milletinin bölünmez bütünlüğüne, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Eşsiz Kahraman Mustafa Kemal ATATÜRK’ün belirlediği milliyetçilik anlayışı ve onun inkılap ve ilkelerine, Türkiye Cumhuriyeti’nin ebedi varlığı, refahı maddi ve manevi mutluluğu ile çağdaş medeniyet düzeyine ulaşma azmi ve kararlılığı yönünde; laik, demokratik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti Devletine; topluluğumuzun, ve bizlerin şahsında Türk Gençliği’nin bağlılığını simgelemektedir.

Ayrıca imzanın kullanılmasında, Kariyer ve Yönetim Topluluğu metninin baş harflerinin ( ‘K’ ve ‘Yö’) vurgulanmaya çalışılması gözetilmiştir. Noktanın üzerine bir nokta daha eklenmesi ile; ‘ö’ harfinin ortaya çıkarılması ve bu sebeple ortaya çıkmış olan iki noktanın da, topluğumuzun teşkilat yapısı gereği, demokrasiye aşık Türk Gençliğinin, etkin ve verimli bir şekilde, farklı yaklaşımlarla ortak bir paydada buluşabileceği azmi ve inancıyla oluşturulan eş-başkanlık yapısına işaret edilmiştir.

Logonun kırmızı zemin üzerine beyaz renkle işlenmesi; üzerimizde dalgalanan şanlı Türk Bayrağı’na olan saygı, sevgi ve bağlılık duygularımıza karşılık bulan bir göndermedir.

‘TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, Sağlık, Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’ metninin, logonun üstünde yer alması; üniversitemiz çatısı altında, Başkanlığımız bünyesinde, bir araya gelmiş öğrencilerden oluşmuş bir topluluk olduğumuzu, ‘Kariyer ve Yönetim Topluluğu’ metni ise topluluğumuzun ismini, metnin dairesel formda logoyu çevrelemesi, topluluk ilke ve amaçları doğrultusunda faaliyet göstermek üzere bir araya geldiğimizi; logoyu çevreleyen zemin renginin Türk mavisi oluşu, Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı’nın tören kıyafetlerindeki renkten esinlenerek; Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Atatürk ilke ve inkılaplarının, yılmaz muhafızları olma sıfatını, şerefle taşıdığımızı ifade etmektedir.

Logonun altında yer alan 2005 rakamı; topluluğumuzun 2005 yılında kurulduğunu ve nihayet boş kısımlarda bulunan defne yaprakları, barış, dostluk ve kardeşliği simgelemektedir.



II.Kullanım Esasları

MADDE 48- Kullanılan simgelerin anlam, önem ve saygınlığı gerekçesiyle tüm topluluk üyeleri topluluk amblem ve logosuna sahip çıkmak, onu korumak ve yüceltmekle mükelleftir.

MADDE 49- Aksi davranış ve tutum içinde bulunan üyenin doğrudan toplulukla ilişkisi kesilir.


MADDE 50- Topluluk Amblemi; bayrak, flama ve rozet şeklinde oluşturulur, plaket, teşekkür belgeleri ve topluluğun yapmış olduğu resmi yazışmalarda kullanılır ve topluluğun gerçekleştirdiği etkinliklerde kürsü önünde ve protokol sehpasının üzerinde bulundurulup gerekli olduğu hallerde Topluluk flaması,Türk Bayrağı ve Trakya Üniversitesi Flaması ile birlikte saygınlıklarına yakışır bir yerde muhafaza edilirler.


MADDE 51- Kariyer ve Yönetim Topluluğu’nun amblem ve logosu değiştirilemez, değiştirilmesi teklif edilemez.


YEDİNCİ KISIM
GEÇİCİ HÜKÜMLER, EKLER
I.Yürürlük
MADDE 52- Bu tüzük, Trakya Üniversitesi Rektörü’nün onayı tarihinde yürürlüğe girer.



II.Yürütme

MADDE 53- Bu tüzüğü, Trakya Üniversitesi Rektörü yürütür.



III.Ekler
Eki: 1. Kariyer ve Yönetim Topluluğu Amblem ve Logosu


Son Konular

Son Yorumlar


" Görüp ahkâm-ı asrı münharif sıdk u selâmetten, Çekildik îzzet-û ikbâl ile bâb-ı hükûmetten !.. "